Projet

MODULE D’ENSEIGNEMENT PLURIDISCIPLINAIRE – XI F Bilingue français

 

TITLUL PROIECTULUI:   Alba Iulia: capitale européenne de la culture en 2020?

PROBLEMATIZARE :   Este posibilă integrarea în Uniunea Europeană prin punerea în valoare a patrimoniului ? Ce presupune proiectul “Alba Iulia – Capitală Culturală Europeană în 2020?

S’intégrer à l’Europe par la mise en valeur du patrimoine? Que suppose le projet “Alba Iulia- Capitale Culturelle Européenne?

TIPUL PROIECTULUI:  Bilateral, Româno-Francez

Proiect naţional pluridisciplinar derulat în liceele teoretice, cu filieră bilingvă limba franceză, la calsa a XI-a profil uman, filologie, bilingv franceză. Proiect bilateral, derulat în colaborare cu Ambasada Franţei în România prin SCAC – Serviciul de Cooperare şi Acţiune Culturală pentru limba franceză şi MECT, în conformitate cu acordul bilateral semnat în 2003 de către guvernele celor două ţări, România şi Franţa. A se vedea accordul la adresa:

http://www.vizavi-edu.ro/uploads/bactexts/accord_intergouv_bil_vf.pdf

Proiectul face parte din reforma învăţământului bilingv francez din România: « Projet pilote- De l’enseignement bilingue aux filières francophones ».

TEMA PROIECTULUI : se integrează în două din cele trei domenii propuse în Acordul interguvernamental, « cultură economocă şi socială », « tehnici de exprimare şi comunicare »

DISCIPLINE NON-LINGVISTICE IMPLICATE: istorie, economie, sociologie.

GRUPUL ŢINTĂ : elevii clasei a XI-a F, profil uman, specializarea filologie, bilingv franceză.

DURATA PROIECTULUI: 15 septembrie 2011- 30 mai 2012

LOCUL DESFĂŞURĂRII PROIECTULUI: Colegiul Naţional “Horea, Cloşca şi Crişan”, CDI, Sala Multimedia;

Cercetarea pe teren se va realiza : pe toată durata proiectului în Cetatea Alba Carolina, la Muzeul de Istorie, pe Traseul Celor Trei Fortificații.

OBIECTIVE:

  1. Favorizarea dobândirii de competenţe lingvistice de receptare/producere de mesaje scrise şi orale în limba franceză;
  2. Utilizarea limbii franceze în activităţi de învăţare la celelalte discipline şcolare (istorie, economie, sociologie);
  3. Favorizarea integrării elevului într-o filieră universitară francofonă din România și/sau într-o universitate franceză;
  4. Dobândirea de către elevi a autonomiei în cercetarea documentară;
  5. Îmbunătăţirea abilităţilor de utilizare a calculatorului;
  6. Dezvoltarea abilităţilor de muncă în echipă;
  7. Promovarea dialogului şi a comunicării în rândul elevilor;
  8. Conştientizarea la elevi a importanţei muncii în echipă, a cunoaşterii şi a respectului faţă de efortul fiecăruia;
  9. Dezvoltarea spiritului de iniţiativă al elevului, a spiritului critic, a capacităţii de gândire, de problematizare, de argumentare;

PRODUSE FINALE:

– Realizarea Blogului proiectului: https://citealba.wordpress.com/

-Redactarea unei reviste în limba franceză.

– Spectacol cu invitaţi (părinţi, colegi) în perioada 19-20 mai 2012, “Bilingue en fȇte”

–  Susținerea Probei Anticipate a examenului de bacalaureat francofon.

–  Redactarea sintezei personale-probă de examen.

IMPACTUL (asupra cadrelor didactice, asupra elevilor, asupra părinţilor):

-Pregătirea elevilor pentru obţinerea diplomelor francofone internaţionale, DELF B1/B2, în conformitate cu standardele europene;

– Oferă posibilitatea elevilor de a susţine proba anticipată din cadrul bacalaureatului cu menţiunea bilingv franceză;

– Sporirea autonomiei elevilor în învăţarea prin cercetarea documentară.

ECHIPA PROIECTULUI:

PROFESORI REFERENŢI DNL:

– Rotche Andreea, profesor de Istorie

– Moldovan Dumitru, profesor de Economie și Sociologie

– Crișan Alina, profesor de Limba şi literatura franceză, profesor diriginte al clasei a XI-a F;

– Bîrz Lucreţia, profesor documentarist şi responsabil cu    aplicaţiile practice la disciplina sociologie;

– Mureșan Laura, profesor de informatică, responsabil cu tehnoredactarea revistei- produs final.

COORDONATOR proiect: Rusu Sofica, profesor de Limba şi literatura franceză

REPARTIZAREA GRUPELOR DE ELEVI

                    Sous -groupe I  Intégration à l’Europe par la mise en valeur du partimoine.  Quel budget ? Élèves :  Avram Marina Elena, Cazacu Andreea Maria, Ion Maria Gabriela, Pocol Andrei Alexandru, Popescu Daniel George

Profesori responsabili : Rotche Andreea, Moldovan Dumitru

        Sous-groupe IILa Cité vivante : centre historique, culturel et religieux Quels sont les fonctions actuelles de la Cité Alba Carolina ?Élèves : Moca Sorina Alina, Nemeș Adrian, Nicula Răzvan, Olea Ovidiu, Văleanu Oana Roxana

Profesori responsabili: Rotche Andreea, Rusu Sofica

                  Sous-groupe IIILa Cité – une synthèse d’œuvres d’art.Quels sont les styles architecturaux présents dans la Cité- étoile ?Élèves : Apopei Paula Ioana, Avram Georgiana Maria, Briscan Cristina, Martoma Tudor, Mircea Marius

Profesori resonsabili: Rotche Andreea, Rusu Sofica

       Sous-groupe IVLa Cité touristique – centre de losirs( sportifs, culturels).Quel est l’impact de la Cité sur la vie publique des habitants de la ville d’Alba Iulia ? Élèves : Hăprian Radu Vlad, Kapolnai Ildiko, Moldovan Ramona Teodora, Nicula Raluca, Păun Andeea

Profesori responsabili: Rotche Andreea, Bîrz Lucreția.

                 Sous-groupe VLa Cité et les grandes découvertes archéologiques de nos jours.Quelle est la situation actuelle des fouilles archéologiques ? Peut-on offrir aux vestiges du passé un lieu dans le présent ? Élèves : Coacăză Carmen, Luca Ştefan Nicolae, Medrea Ioana Maria, Pâțan Lia

Profesori responsabili:  Rotche Andreea, Rusu Sofica

REPARTIZAREA NUMĂRULUI DE ORE DE PROIECT.

Répartition du nombre d’heures de projet

DNL ISTORIE : 15 ore, prof. Rotche Andreea

DNL Economie : 12 ore, prof. Moldovan Dumitru

DNL Sociologie : 13 ore, documentariste Bîrz Lucreţia, aplicare de chestionare, interpretarea lor, realizare de studii de caz, formularea concluziilor, orientare în CDI, întocmirea unei bibliografii, verificarea fiabilităţii, a validităţii resurselor Internet.

Limba şi literatura franceză: 35 ore/ Sem I, 28 ore/Sem II,  prof. Rusu Sofica

Parteneri:

  • Biblioteca Batthyaneum Alba Iulia, Alba Iulia, Str. Bethlen Gabriel, nr. 1
  • Muzeul Naţional al Unirii, Alba Iulia, str. Mihai Viteazul, nr. 12-14
  • Centrul Cultural Italian Giovanni Morando Visconti, Alba Iulia
  • Direcţia Judeţeană Alba a Arhivelor Naţionale, Alba Iulia, str. Mihai Viteazul, nr.29
  • Facultatea de Istorie şi Filologie din cadrul Universităţii „1 Decembrie 1918‟ Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen, nr. 5
  • Grup Corint SA, Sîntimbru, str. Gării, nr. 3

Laisser un commentaire